Instagram för företag

Lilla Instagram-skolan del 1

Instagram för företag

 

PROFILSIDAN

Ditt användarnamn ska såklart vara ett som är i linje med ditt företags namn eller, om du själv är ditt varumärke, ditt eget namn. Är det upptaget, så hitta en lösning, för det finns alltid en sådan. För Centerpiece Kommunikation fick det bli centerpiece_se, eftersom centerpiece var upptaget. Se till att du har samma namn på alla dina sociala kanaler, så du är lätthittad.

I din profiltext, du har 150 tecken att använda, ska du vara så informativ du bara kan. Använd så många relevanta nyckelord du kan få in i en tilltalande text, så att besökaren genast kan se vad din verksamhet handlar om och snabbt kan bilda sig en uppfattning om vem du är och om ditt konto är värdefullt att följa för just dem.

Du ska också alltid inkludera en så kallad call to action, uppmaning till handling. “Besök vår hemsida”, “Kontakta oss på _______ för prospekt och information” “använd vår hashtag”, osv. Länka sedan till aktuell målsida.

Och sist men inte minst: En iögonfallande profilbild! Det kan vara ditt företags logga, men allra helst, och alldeles särskilt om du är ditt eget varumärke, ditt ansikte. Är ni ett företag med fler anställda, varför inte en rolig team-bild? Sådant inger förtroende och känns autentiskt, vilket gör folk mycket mer motiverade att följa er och intressera sig för er verksamhet.

Läs del 2 av Lilla Instagramskolan HÄR

BOKA EN GRATIS KONSULTATION
Behöver du råd om hur du ska jobba med ditt Instagramkonto? Har du en specifik fråga du vill ha besvarad? Har du svårt att marknadsföra dina produkter eller tjänster? Boka en gratis 15-minuters powerkonsultation! Fyll i ditt namn och epostadress så kontaktar jag dig inom kort.
Vi delar aldrig din epost med tredje part.

En kommentar till “Lilla Instagram-skolan del 1”

Lämna ett svar till Jennie Avbryt svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *