Låt geotaggen och DM vara en del av din instagramstrategi

Ha en inarbetad instagramstrategi
Instagram är idag ett fullt utvecklat, extremt effektiv, marknadsföringsverktyg, om man så vill och satsar på det. Men man måste naturligtvis jobba på plattformen också, dessutom på rätt sätt. Men gör man det, har man garanterat ökat antalet följare markant, utvecklat sitt varumärke och dragit in fler kunder. Låt oss gå igenom några metoder för hur du kan nyttja geotaggarna, i kombination med DM, för att nå dina mål online.

1, Rent generellt

Var aktiv bland dem som använder samma plats som du, kommentera (kommentera betyder här och i alla sammanhang den nämns i den här texten: Visa uppskattning, var genomtänkt i dina kommenterar) och gilla. Och inte minst lägg upp egna intressanta foton och videos, det effektivaste sättet att få nya följare. Vem vet vad nytt du lär dig om din stadsdel dessutom, som kan vara av värde för hur du driver ditt företag? Guld värt!

2. Strategin för stories

På upptäckarfunktionen, alltså den med förstoringsglaset, har du föreslagna inlägg, stories och även GEOTAGGADE stories. Alla aktuella stories finns på din aktuella ort (kom ihåg att du måste låta Instagram se din platsinformation). Gå igenom dem dagligen! De som har en story där ser att du har sett dem. Du bör också kolla dem som har sina stories, gilla och kommentera om det är något du tycker verkar intressant (I geotaggade stories syns upphovspersonen under ortnamnet, i mindre text, kan vara svårt att få syn på först men den finns där). Centerpiece_se har fått många nya följare på det sättet. och faktiskt också en ny kund!

3. DM:a influerare

Kolla igenom personerna på geotaggen. Finns det några med många följare? Som kanske vänder sig till din målgrupp? Sannolikt tar den personen emot sponsorerbjudanden, så varför inte DM:a och kolla om ett samarbete är möjligt. Kom bara ihåg svensk annonslagstiftning!

4. DM:a personer i närheten

Överraska. Det här går hem, tro mig. Har du en frisörsalong massagemottagning, ett café, bageri, nagelsalong. DM:a! Skriv, “Hej, jag ser att du är i närheten, skickar över en rabattkupong på 50% om du vill komma in”. Visa helt enkelt upp den när du kommer. Bifoga ett foto med rabatten.

Det var fyra uppslag på hur du kan spurta igång din strategi på Instagram! Har du några egna, unika idéer på vad du kan göra, som är anpassade för just din företagsmodell?

BOKA EN GRATIS KONSULTATION
Behöver du råd om hur du ska jobba med ditt Instagramkonto? Har du en specifik fråga du vill ha besvarad? Har du svårt att marknadsföra dina produkter eller tjänster? Boka en gratis 15-minuters powerkonsultation! Fyll i ditt namn och epostadress så kontaktar jag dig inom kort.
Vi delar aldrig din epost med tredje part.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *